Films watched - Katselut 2010
Sort by:
Showing 1-50 of 238
Decade:
Rating:
List Type:
EnimmÀkseen todella typerÀÀ ja ennalta-arvattavaa peuhaamista.
Cuomi's rating:
Shogun's Ninja (1980)
EhkÀ hivenen ylipitkÀ ja ajoittain sekava mutta muutoin erittÀin nautittava kostofilmi. TÀhÀn on saatu ympÀttyÀ kaikkea: mustia ninjoja, puissa kiipeileviÀ hÀmÀhÀkkininjoja, ninja-ansoja, yrmyilevÀ Sonny Chiba sekÀ helvetin epÀtyypillistÀ mutta pÀtevÀÀ 70's-henkistÀ musiikkia. Koreografiat on aika lentÀmistÀ mutta oikein komeaa sellaista. VÀkivaltakin on vÀlillÀ suhteellisen tylyÀ.
Cuomi's rating:
The Killing Machine (1975)
Chiban elokuvaksi yllÀttÀvÀn tarinapainotteinen ja mies pÀÀsekin tÀssÀ yrmyilyn ja yberkovien nyrkkiensÀ ohella osoittamaan olevansa pÀtevÀ mies myös nÀin vakavanakin nÀyttelijÀnÀ. Tarina itsessÀÀn on hyvin melodramaattinen mutta Chiba kantaa sitÀ oikein hyvin ja pari hienoa tylytystÀkin on saatu mukaan.
Cuomi's rating:
TÀmÀ on jo pienoista parannusta kakkososasta mutta tÀstÀkin löytyy valitettavasti kokonaisuuden kannalta aivan tÀysin turha sivujuoni jolla ei ole mitÀÀn virkaa tÀssÀ elokuvassa. Jo LoppukÀhy on jo huomattavaa parannusta edellisestÀ.
Cuomi's rating:
Return of the Street Fighter (1974)
Pienoinen pettymys. Elokuva sisÀltÀÀ nimittÀin erÀÀn twistin jota en tÀssÀ paljasta mutta elokuvan nÀhneet sen tietÀnevÀt ja allekirjoittanevat ettÀ se on ihan vitun Àlytön. Muutamassa kohtauksessa Chiba pÀÀsee kyllÀ kouluttamaan jengiÀ ihan kiitettÀvÀsti mutta lopetus on melkoinen antikliimaksi ja ensimmÀiselle osalle hÀvitÀÀn muutenkin ihan jokaisella osa-alueella.
Cuomi's rating:
Bruno yhdistelee tÀssÀ aika selvÀsti sekÀ Dawn Of The Deadia ettÀ Fulcin Zombie Flesh-eatersia. SisÀltÀÀ Goblinin musiikkia ties kuinka monesta elokuvasta ja ison mÀÀrÀn ihan helvetin hÀmÀrÀÀ stock footagea, etunenÀssÀ alkuasukaskylÀssÀ tapahtuvat mondoilut. Kaikkine vikoineen kyseessÀ on kuitenkin suht. viihdyttÀvÀ ja melkoisen tylykin zombeilu.
Cuomi's rating:
Melkoisen tylsÀÀ nunsploitaatiota josta löytyy kuitenkin sekÀ alku ettÀ loppupuolelta niin visuaalista karkkia ettÀ yleisen herkullista sekopÀisyyttÀ. Goblinin soundtrack sekÀ punaisten sÀvyjen reipas hyödyntÀminen tuovat vÀlillÀ mieleen Suspirian.
Cuomi's rating:
The Last Warrior (2000)
Ihan jÀrkyttÀvÀn tylsÀÀ paskaa joka yrittÀÀ olla oikein kauhean post-apoa mutta epÀonnistuu siinÀ ihan joka suhteessa.
Cuomi's rating:
Who Am I? (1998)
Alkaa vÀhÀn hitaanpuoleisesti mutta loppupuolen Rotterdam-perseilyistÀ löytyy paljon helvetin hienoja juttuja.
Cuomi's rating:
Death Wish 2 (1982)
EnsimmÀiset puolisen tuntia antavat odottaa oikein karua meininkiÀ mutta olisin kyllÀ kaivannut Bronsonilta vÀhÀn lisÀÀ tylytystÀ. PÀÀosin toimivaa vigilantea joskin lopetus on aika mitÀÀnsanomaton.
Cuomi's rating:
Helvetin karua vigilante-meininkiÀ rÀkÀisessÀ New York-miljöössÀ joka melkein huutamalla muistuttaa Death WishistÀ, ja tÀmÀ on siis kehu. Zoe Lûnd on vÀhÀeleisessÀ roolissaan ihan helvetin vakuuttava ja elokuvan ÀÀrimmÀisen mustavalkoinen maailmankuva sopii tÀmÀn lajityypin tekeleeseen niin pirun hyvin. Todella mukava yllÀttÀjÀ.
Cuomi's rating:
An Eye for an Eye (1981)
Leffan casting on Chuckin filmiin jopa mielenkiintoinen mutta siitÀ ei oteta mitÀÀn irti. Roundtree on da polisiipÀÀllikkö, Christopher Lee tylsÀ tusinapahis ja Mako Àlyvapaita viisauksia jakeleva sidekick. Oli tÀssÀ sentÀÀn enemmÀn hidastettuja kiertareita kuin koko Missing In Action-trilogiassa.
Cuomi's rating:
The Killing Machine (2010)
Ihan kÀsittÀmÀttömÀn rumasti kuvattu halppisdolppa mistÀ ei löydy niin yhtÀÀn mitÀÀn tarttumapintaa.
Cuomi's rating:
Load more items (188 more in this list)
Simple as fuck.
Added to
Related lists
20 From 70. My Favorite Films From The Year 1970
20 item list by The Mighty Celestial
13 votes 2 comments
20 item list by The Mighty Celestial
13 votes 2 comments
35 From 00: My Favorite Films From The Year 2000
35 item list by The Mighty Celestial
6 votes 1 comment
35 item list by The Mighty Celestial
6 votes 1 comment
View more top voted lists