Watched in '13
Sort by:
Showing 39 items
Decade:
Rating:
List Type:
Add items to section
March
Jäbä ja tiikeri keinuu meren aalloilla. Pahaa oloa pukkaa.
Maaginen survivor -stoori visuaalisine kilkkeineen.
Katsottu: 13/03
Bubs's rating:
Kääpiö -posse lähtee kostoretkelle tarkoituksena käydä vetämässä omahyväistä lohikäärmettä dunkkuun. Bilbo peesaa.
Kolmiosaisen seikkailun ensimmäinen pala. Keskinkertaisesta tarinasta on vaikea tehdä viiden tähden filkkaa.
Katsottu: 13/03
Bubs's rating:
Seven Psychopaths (2012)
Gangsteri -pomon pölypallo kidnapataan. Asia ei jää siihen.
Sotkuinen rikos -pala komediallisine vivahteineen. Ei aukea, jää etäiseksi. Todella viipyilevä, ei lainkaan helmeilevä.
Katsottu: 10/03
Bubs's rating:
The Paperboy (2012)
Villi vaaleaverikkö ja kuolemaantuomittu limanuljaska rakastuu intohimoisesti. Pari toimittajaa kiinnostuu keissistä, sillä sikaniska saattaa olla linnassa syyttömänä. Nuori jäbä hamuaa myös milffin piparia.
Hävytön jännäridraama.
Katsottu: 08/03
Bubs's rating:
The Liability (2013)
Hemmoteltu kakara kaahaa Mersun rusinaksi. Takaisinmaksuna poju saa käskyn tutustua palkkatappajan arkeen.
Rikos -pala brittiläisellä aksentilla. Alku lupailee todella hyvää, mutta potku ei riitä lopputeksteille.
Katsottu: 01/03
Bubs's rating:
Add items to section
February
Killing Them Softly (2012)
Nilkit kuokkii pahisten pokeri-iltaa ja vie fyffet. Kylmänviileä tappaja selvittää välit.
Hitain palkkatappaja -draama ever. Puuduttavat dialogit, smoothit slow motionit.
Katsottu: 24/02
Bubs's rating:
Deadfall (2012)
Vituiksi menneen ryöstökeikan tuloksena sisko ja sen veli pakoilee. Kiitospäivästä tulee ikimuistoinen.
Lumimyräkkää ja ajojahtia pienellä budjetilla.
Katsottu: 24/02
Bubs's rating:
Outolintu diggailee Lou Reediä ja kyttäilee blondia. Homottelut loppuu kun jäbästä tulee rokkitähti.
‘70 -luku, Oulu. Kasvutarina kivoilla huumori -twisteillä.
Katsottu: 24/02
Bubs's rating:
Julia X (2011)
Kaksi blondia ja yksi äijä tappeli. Psykopaatti voitti.
Tajaa-ajoja ja kidutuksia. Juonen heikkous korvataan pantavilla misuilla.
Katsottu: 23/02
Bubs's rating:
Viro, vuosi ‘92. Katkera erakkomummo saa kylään kovia kokeneen tytön. Rankka menneisyys vainoaa molempia.
Kirjaan perustuvaa dramaa. Sortoa, petosta, kommunismia ja huoraamista.
Katsottu 23/02
Bubs's rating:
Kesken pokerin varastetaan arvokas esine. Sen perässä juoksee elvikset, inkkarit, cowbot ja blondi with nice boobs.
Vauhdikas komedia, jossa riittää jengiä. Helena Mattson on kiva.
Katsottu: 17/02
Bubs's rating:
Butter (2012)
Voiveistämisen mestaruus -skabat. Finaalissa vastakkain 10v ja 45v.
Nyt ollaan melko syvällä, mutta Olivia Wilden panos on huikea. Namnam.
Katsottu: 17/02
Bubs's rating:
Paranormal Activity 4 (2012)
Naapurin pikkupojassa on jotain outoa. Sillä on mielikuvitusystävä, jonka pitäisi mennä vihanhallinta -kurssille.
Matalan tasapaksuiset bassot. Liikkuvat esineet. Lentävät ihmiset. Tallentavat web -kamerat. Huoh.
Katsottu: 17/02
Bubs's rating:
The Impossible (2012)
Joulukuun 26, 2004. Khao Laki. Viisihenkisen perheen leppoisa joulunvietto mullistuu tsunamin iskeytyessä biitsille.
Ei katastrofi -filkkojen parhaimmistoa mutta ehdottomasti must see -pätkä.
Katsottu: 16/02
Bubs's rating:
Raksamies strippaa ja mirkut kirkuu märkinä.
Showbisnes -meininkejä draaman ja testosteronin muodossa. Sisältää estottoman Matthew McConaugheyn stringi-perseen.
Katsottu: 16/02
Bubs's rating:
Kirjailija nujertaa writer’s blockin ja suoltaa paperille fiktiivistä rakkaustarinaa sukkahousu-mirkusta. Pian tarina onkin totta. Kynämies on fiiliksissä.
Woodyallenmaista, eli tylsää, kerrontaa. Sisältää silti syyn katsoa loppuun; pakko tietää onko jonnella kaikki inkkarit kanootissa.
Katsottu: 15/02
Bubs's rating:
Lentokone tulee alas normaalia vauhdikkaammin. Lähes kaikki tuubissa olleet selviää hengissä. Sankari-pilotti nostaa maljaa. Ennen ja jälkeen lennon.
Mukaansatempaava draama alkkiksesta. Kippis kulaus.
Katsottu: 13/02
Bubs's rating:
Jäbä ja pari muijaa saunoo lukittujen ovien takana. Tuskanhiki pukkaa pintaan.
Tositapahtumiin perustuvan filkan ainoa eeppisyys on löylyt.
Katsottu: 13/02
Bubs's rating:
Mutsi ja tiukkatoppinen tytär muuttaa taloon, jonka naapurissa on riehuttu vasaralla. Koska elämään tarvitaan jännitystä, tutustuu tyttö talossa chillailevaan poikaan.
Omat hetkensä omaavaa teinikauhua. Odotuksia parempi.
Katsottu: 10/02
Bubs's rating:
Cosmopolis (2012)
Liimaletti hoitaa businekset ja panot limusiinissaan. Kaduilla vallitsevasta kaaoksesta huolimatta parturiin on päästävä.
Pohdiskeleva ja valtavirrasta poikkeava draama finanssi-maailmasta.
Katsottu: 09/02
Bubs's rating:
Hit and Run (2012)
Blondilla on kiire työhaastikseen. Rakas poikkis, jonka menneisyydestä löytyy tuhmia juttuja, toimii kuskina. Matka taittuu vauhdikkaasti, sillä perässä roikkuu mustis ex-äijä, kyttä ja pari pahista.
Kaahailu-komedia, meiningiltään perus.
Katsottu: 09/02
Bubs's rating:
Last Cowboy Standing (2009)
Veljeksille on jaettu jokseenkin paskat kortit, mutta parivaljakko onnistuu yhteispelillä välttämään isän kohtalon.
‘70- ja ‘80 -lukujen alueella pörräävä surullinen draama perheestä, jonka idyllisuus hajoaa hutikkaisen isukin sooloiluihin.
Katsottu: 06/02
Bubs's rating:
Nyrkkeilyhullu-yh-faija yrittää saada molemmat poikansa kehään, mutta valitettavasti toinen diggailee enemmän pullasta ja toinen piparista.
Isä-poika -suhteita jääräpäisyydellä.
Katsottu: 05/02
Bubs's rating:
Heartbeats (2009)
Naisten arkea. Jokainen on omalla tavallaan tienhaarassa, jolloin mahdollisuudet tehdä oikea valinta on vähän niinkuin fifty-fifty.
Dokumentaaris-henkinen draama. Aitoudesta ja välittömyydestä huolimatta tylsä.
Katsottu: 04/02
Bubs's rating:
Syvälle salattu (2011)
Stressaantunut juristi-misu saa työkeikan kotiseudulleen. Lapsuudessa tapahtuneet outoudet tekevät comebackin.
Vahvasti vesi-elementtiin nojaava, täten Dark Wateria muistuttava, trilleri nololla loppuratkaisulla.
Katsottu: 03/02
Bubs's rating:
Add items to section
January
Juoppohullun päiväkirja (2012)
Kaljupäinen urpo dokaa, riehuu ja dokaa. Liskojen öiltä ei voi välttyä. Darra lähtee kaatamalla.
Ei avautunut selvinpäin. Kokeiltava joskus päissään.
Katsottu: 30/01
Bubs's rating:
Skyfall (2012)
Katkeroituneella, vittuuntuneella ja väsyneellä Bondilla on huono päivä. Omat ampuu ja pomoa kiristetään.
Ylihypetetyn oloinen, totinen, agentti-pala.
Katsottu: 27/01
Bubs's rating:
Road North (2012)
35 vuoden hiljaiselon jälkeen turvonnut isukki palaa juurilleen. Ensin poika on wtf, mutta mieli muuttuu. Tiedossa on ikimuistoinen road trip.
Pilke silmäkulmassa rullaavaa draamaa. Harmillisesti kaava on sama kuin kaikissa muissakin suomalaisfilkoissa; starttaa terävästi, hiipuu lopussa.
Katsottu: 25/01
Bubs's rating:
FedEx -jamppa autiolla saarella. Vuosia. Kaverina lentopallo.
Sentimentaalinen selviytymistarina. Lähes kaikki menee perseelleen, mutta tuhkista noustaan. Wilsonille peukku.
Katsottu: 24/01
Bubs's rating:
The Baytown Outlaws (2013)
Trio niskalaukaus laittaa jengiä kylmäksi fyrkkaa vastaan. Rahakas lapsenvahti -keissi on lähellä mennä munilleen, kun sekopää-kartelli-heebo ei vaan kuole.
Tuhkamuna -asteelle, liiallisen lässytyksen vuoksi, jäävä toimintapala.
Katsottu: 21/01
Bubs's rating:
Himonussijaviiksinen perheenisä tsättäilee netissä kuuman blondin kanssa. Homma menee kaikilta osin vihkoon.
Tositapahtumiin perustuva verkko-jännäri teemalla "kaikki ei ole sitä miltä näyttää". Tämä pätee myös kuuman blondin kohdalla.
Katsottu: 19/01
Bubs's rating:
Snadisti ylisuojeleva isukki on suututtanut albaanit. Koska pakoilu ei ole muodikasta, kohdataan pahikset face-to-face. Kovia kokenut tytär on messissä.
Kostonhimoinen, välillä jopa pulssia nostattava, jatkis.
Katsottu: 17/01
Bubs's rating:
Taken (2008)
Limaiset ihmiskauppaajat kidnappailee parikymppisiä misuja. Eräs, ei-niin-hyväntuulinen-rambo-faija, tulee ja päättää bisneksen.
Sporttinen mättöpala.
Katsottu: 15/01
Bubs's rating:
Ted (2012)
Pikkupojan toive toteutuu ja nalle herää eloon. Isona ollaan edelleen bestiksiä, mutta naiset aiheuttaa ristiriitaisia tunteita.
Aikuistumistarina mielenvikasilla läpändeeroksilla. Alun hyvää sykettä ei uskalleta, valitettavasti, viedä loppuun asti.
Katsottu: 12/01
Bubs's rating:
The Bourne Legacy (2012)
Erakko tanssii susien kanssa, napsii tabuja ja imee suonistaan verta. Idyllisen rauhan rikkoo tappoyritykset. Syyllinen on saatava selville. Avuksi, kohtalon saattelemana, tulee hehkeä brunetti.
Aiemmista osista tuttua vauhdikasta takaa-ajoa, jossa fiilistellään vanhoja. Kulahtanutta kamaa.
Katsottu: 09/01
Bubs's rating:
Pikku-pygmien synkkä eräretki ei helpotu. Onneksi pitkätukat jaksaa vielä heilua. Tämä motivoi operaation suorittamista päätökseen.
Vittu mikä sotku yhdestä sormuksesta.
Katsottu: 08/01
Bubs's rating:
Posse on hajonnut mutta maaliin on päästävä. Toki matkalla on pari muuttujaa.
Ei aivan ykkösosan tasoista tsippailua, mutta varsin fantsu pala anyways.
Katsottu: 04/01
Bubs's rating:
// ATTENTION!! This list continues @ Letterboxd, check it out! I don't update this list in here after 3-17-2013. //
The list of films I've watched in 2013. The comments are in finnish because it's the most beautiful language in the world.
A few pics of my home theater
The list of films I've watched in 2013. The comments are in finnish because it's the most beautiful language in the world.
Statistics aka watched by months
January » 14
February » 20
Previous years
» Watched in '12
» Watched in '11
» Watched in '10
» Watched in '09
» Watched in '08 (from oct.)
List of TV-shows
» Bubs' Episodemeter
A few pics of my home theater