Sort by:
Showing 1-50 of 88
Decade:
Rating:
List Type:
1st viewing, DVD
13 May 2017
Directed by: Elem Klimov
Elokuva, joka piti katsoa jo kymmenen vuotta sitten. Onneksi ei mennyt sen kauempaa.
13 May 2017
Directed by: Elem Klimov
Elokuva, joka piti katsoa jo kymmenen vuotta sitten. Onneksi ei mennyt sen kauempaa.
pussiahma's rating:
1st viewing, Yle areena
12 May 2017
Directed by: Howard Hawks, Christian Nyby
12 May 2017
Directed by: Howard Hawks, Christian Nyby
pussiahma's rating:
The Young Offenders (2016)
1st viewing, Netflix
7 May 2017
Directed by: Peter Foott
7 May 2017
Directed by: Peter Foott
pussiahma's rating:
1st viewing, Cinema
4 May 2017
Directed by: Aki Kaurismäki
4 May 2017
Directed by: Aki Kaurismäki
pussiahma's rating:
La Haine (1995)
3rd viewing, DVD
30 April 2017
Directed by: Mathieu Kassovitz
Edelleen ajankohtainen, edelleen yksi parhaista.
30 April 2017
Directed by: Mathieu Kassovitz
Edelleen ajankohtainen, edelleen yksi parhaista.
pussiahma's rating:
Casting JonBenet (2017)
1st viewing, Netflix
29 April 2017
Directed by: Kitty Green
Documentary Film
29 April 2017
Directed by: Kitty Green
Documentary Film
pussiahma's rating:
Murmur of the Heart (1971)
1st viewing, MUBI
29 April 2017
Directed by: Louis Malle
29 April 2017
Directed by: Louis Malle
pussiahma's rating:
Rashomon (1950)
1st viewing, Yle Areena
28 April 2017
Directed by: Akira Kurosawa
28 April 2017
Directed by: Akira Kurosawa
pussiahma's rating:
Yojimbo (1961)
1st viewing, Yle Areena
28 April 2017
Directed by: Akira Kurosawa
Nyt oli hyvä hetki taas peitellä suuria aukkoja sivistyksestä kun Yle Areenaan pamahti kuusi Kurosawan samuraileffaa.
28 April 2017
Directed by: Akira Kurosawa
Nyt oli hyvä hetki taas peitellä suuria aukkoja sivistyksestä kun Yle Areenaan pamahti kuusi Kurosawan samuraileffaa.
pussiahma's rating:
The Valley Below (2014)
1st viewing, MUBI
27 April 2017
Directed by: Kyle Thomas
27 April 2017
Directed by: Kyle Thomas
pussiahma's rating:
1st viewing
24 April 2017
Directed by: Robert Eggers
No täh. Tätä oli kehuttu eri paikoissa, joten ajattelin testata. En kyllä saanut irti juuri mitään muuta kuin sen, että kuvaus oli hienoa ja että tunnelma oli ainakin joissain kohti mukavan painostava. Ehkä meininki oli kuitenkin vähän liian sisäänpäinkietoutunutta, että ainakaan itse olisin siitä saanut juuri muuta irti.
24 April 2017
Directed by: Robert Eggers
No täh. Tätä oli kehuttu eri paikoissa, joten ajattelin testata. En kyllä saanut irti juuri mitään muuta kuin sen, että kuvaus oli hienoa ja että tunnelma oli ainakin joissain kohti mukavan painostava. Ehkä meininki oli kuitenkin vähän liian sisäänpäinkietoutunutta, että ainakaan itse olisin siitä saanut juuri muuta irti.
pussiahma's rating:
Viridiana (1961)
1st viewing, Cinema
24 April 2017
Directed by: Luis Buñuel
En ole vieläkään ihan varma mitä mieltä olen elokuvasta. Ihan hyvää vittuilua katoliselle kirkolle kuitenkin.
24 April 2017
Directed by: Luis Buñuel
En ole vieläkään ihan varma mitä mieltä olen elokuvasta. Ihan hyvää vittuilua katoliselle kirkolle kuitenkin.
pussiahma's rating:
Oh Boy (2012)
1st viewing, Yle areena
23 April 2017
Directed by: Jan Ole Gerster
Ihan ok elokuva, hienoa kuvausta ja tuttuja maisemia Berliinistä. Tarina aika mitäänsanomaton ja kliseinen.
23 April 2017
Directed by: Jan Ole Gerster
Ihan ok elokuva, hienoa kuvausta ja tuttuja maisemia Berliinistä. Tarina aika mitäänsanomaton ja kliseinen.
pussiahma's rating:
The Fire Within (1963)
1st viewing, DVD
23 April 2017
Directed by: Louis Malle
Louis Mallen elokuva perustuu samaan tarinaan kuin Joachim Trierin Oslo, August 31st, josta pidin myös suuresti. Trierin elokuvassa on myös selviä viittauksia Mallen elokuvaan. Ehkä nykypäivään sijoitettuna tarina iski itselleni paremmin, mutta Le Feu Follet on joka tapauksessa hyvä elokuva.
23 April 2017
Directed by: Louis Malle
Louis Mallen elokuva perustuu samaan tarinaan kuin Joachim Trierin Oslo, August 31st, josta pidin myös suuresti. Trierin elokuvassa on myös selviä viittauksia Mallen elokuvaan. Ehkä nykypäivään sijoitettuna tarina iski itselleni paremmin, mutta Le Feu Follet on joka tapauksessa hyvä elokuva.
pussiahma's rating:
Radio Days (1987)
1st viewing, HBO Nordic
22 April 2017
Directed by: Woody Allen
22 April 2017
Directed by: Woody Allen
pussiahma's rating:
Intolerable Cruelty (2003)
1st viewing, HBO Nordic
19 April 2017
Directed by: Ethan Coen, Joel Coen
19 April 2017
Directed by: Ethan Coen, Joel Coen
pussiahma's rating:
Moonstruck (1988)
1st viewing, HBO Nordic
15 April 2017
Directed by: Norman Jewison
Taas yksi hyvä näyte Nicolas Cagen mahtavista näyttelijäntaidoista.
15 April 2017
Directed by: Norman Jewison
Taas yksi hyvä näyte Nicolas Cagen mahtavista näyttelijäntaidoista.
pussiahma's rating:
Stranger Than Paradise (1984)
3rd viewing
15 April 2017
Directed by: Jim Jarmusch
15 April 2017
Directed by: Jim Jarmusch
pussiahma's rating:
1st viewing, MUBI
14 April 2017
Directed by: Yann Gonzalez
Short
14 April 2017
Directed by: Yann Gonzalez
Short
pussiahma's rating:
Insidious (2011)
1st viewing, Netflix
2 April 2017
Directed by: James Wan
James Wanin Conjuring-beta-versio.
2 April 2017
Directed by: James Wan
James Wanin Conjuring-beta-versio.
pussiahma's rating:
Dumb and Dumber (1994)
???th viewing, Netflix
1 April 2017
Directed by: Bobby Farrelly, Peter Farrelly
1 April 2017
Directed by: Bobby Farrelly, Peter Farrelly
pussiahma's rating:
Inequality for All (2013)
1st viewing, MUBI
30 March 2017
Directed by: Jacob Kornbluth
Documentary film
30 March 2017
Directed by: Jacob Kornbluth
Documentary film
pussiahma's rating:
1st viewing, Viaplay
23 March 2017
Directed by: David Leitch, Chad Stahelski
OK. En ymmärrä mitä hyvää tässä on, ja se on ihan OK.
23 March 2017
Directed by: David Leitch, Chad Stahelski
OK. En ymmärrä mitä hyvää tässä on, ja se on ihan OK.
pussiahma's rating:
Kon-Tiki (2012)
1st viewing, Netflix
21 March 2017
Directed by: Joachim Rønning, Espen Sandberg
21 March 2017
Directed by: Joachim Rønning, Espen Sandberg
pussiahma's rating:
2nd viewing, Viaplay
19 March 2017
Directed by: John Carpenter
Katsoin tämän viimeksi veljeni kanssa ollessani kuusivuotias.
19 March 2017
Directed by: John Carpenter
Katsoin tämän viimeksi veljeni kanssa ollessani kuusivuotias.
pussiahma's rating:
Trumbo (2015)
1st viewing, Viaplay
19 March 2017
Directed by: Jay Roach
Elämänkertaelokuvat tuntuvat yksi toisensa jälkeen, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, noudattavan suhteellisen samaa, tylsää kaavaa. Olen sanonut tämän aiemminkin, ja luultavasti tulen sanomaan sen uudelleen.
19 March 2017
Directed by: Jay Roach
Elämänkertaelokuvat tuntuvat yksi toisensa jälkeen, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, noudattavan suhteellisen samaa, tylsää kaavaa. Olen sanonut tämän aiemminkin, ja luultavasti tulen sanomaan sen uudelleen.
pussiahma's rating:
1st viewing, Netflix
16 March 2017
Directed by: George Roy Hill
16 March 2017
Directed by: George Roy Hill
pussiahma's rating:
1st viewing, C-more
15 March 2017
Directed by: Eduardo Sánchez, Daniel Myrick
Sarjassamme elokuvia, joiden katselemiseen meni sellaiset 18 vuotta. Ja nyt harmittaa että meni niin kauan. Lapsena tämä olisi varmasti ollutkin pelottava. Mockumentary-tyyli toimii ja on hyvä, mutta tosiaan sekin on tässä 18 vuodessa jo menettänyt hohtoaan.
15 March 2017
Directed by: Eduardo Sánchez, Daniel Myrick
Sarjassamme elokuvia, joiden katselemiseen meni sellaiset 18 vuotta. Ja nyt harmittaa että meni niin kauan. Lapsena tämä olisi varmasti ollutkin pelottava. Mockumentary-tyyli toimii ja on hyvä, mutta tosiaan sekin on tässä 18 vuodessa jo menettänyt hohtoaan.
pussiahma's rating:
1st viewing, Netflix
14 March 2017
Directed by: Charlie Kaufman, Duke Johnson
Hauska, koskettava. Brutaalin todellinen ollakseen animaatio.
14 March 2017
Directed by: Charlie Kaufman, Duke Johnson
Hauska, koskettava. Brutaalin todellinen ollakseen animaatio.
pussiahma's rating:
1st viewing, MUBI
12 March 2017
Directed by: Sean Baker
Ihan hyvä, joskin voisi väittää että kulunut, tarina kahden täysin erilaisen maailman kohtaamisesta. Silti tästä jäi aika mitäänsanomaton olo.
12 March 2017
Directed by: Sean Baker
Ihan hyvä, joskin voisi väittää että kulunut, tarina kahden täysin erilaisen maailman kohtaamisesta. Silti tästä jäi aika mitäänsanomaton olo.
pussiahma's rating:
1st viewing, MUBI
12 March 2017
Directed by: Walerian Borowczyk, Chris Marker
(short)
12 March 2017
Directed by: Walerian Borowczyk, Chris Marker
(short)
pussiahma's rating:
1st viewing, Netflix
7 March 2017
Directed by: Stephen Chbosky
7 March 2017
Directed by: Stephen Chbosky
pussiahma's rating:
Nymphomaniac: Vol. II (2013)
1st viewing, Netflix
2 March 2017
Directed by: Lars Von Trier
2 March 2017
Directed by: Lars Von Trier
pussiahma's rating:
Nymphomaniac: Vol. I (2013)
1st viewing, Viaplay
1 March 2017
Directed by: Lars Von Trier
1 March 2017
Directed by: Lars Von Trier
pussiahma's rating:
Load more items (38 more in this list)
Juuh, kommentoin jos jaksan tai jos tuntuu siltä, että jotain juttua irtoaa.
Päivittelen varmaan tosi viiveellä, koska ensisijaisesti olen nyt listaillut letterboxdiin
letterboxd.com/pussiahma/
STATS 2017
Number of films per month:
Jan 20
Feb18
Mar19
Apr23
May8
Jun
Jul
Aug
Sep
Oct
Nov
Dec
Movies per decade:
1910's:
1920's:
1930's: 1
1940's:
1950's: 2
1960's: 2
1970's: 2
1980's: 5
1990's: 4
2000's: 6
2010's: 22
Rewatches: 2
Cinema
1. Paris Texas (re-watch) ****
2. La La Land *** 1/2
3. Paterson ****
4. Pickpocket ****
5. T2 Trainspotting ***
6. Moonlight ****
Documentary films
1. 13th
2. The Witness
Films by Country
USA 24
UK 5
Ireland 1
France 8
Sweden 1
Germany 3
Denmark 1
BEST FILMS SEEN IN 2017(no rewatches included)
New films(relased 2016-2017)
PATERSON **** 1/4
MOONLIGHT ****
--------------------------------------------------
Other
THE BUTCHER BOY **** 1/2
Pickpocket ****
The Marriage of Maria Braun ****
Päivittelen varmaan tosi viiveellä, koska ensisijaisesti olen nyt listaillut letterboxdiin
letterboxd.com/pussiahma/
STATS 2017
Number of films per month:
Jan 20
Feb18
Mar19
Apr23
May8
Jun
Jul
Aug
Sep
Oct
Nov
Dec
Movies per decade:
1910's:
1920's:
1930's: 1
1940's:
1950's: 2
1960's: 2
1970's: 2
1980's: 5
1990's: 4
2000's: 6
2010's: 22
Rewatches: 2
Cinema
1. Paris Texas (re-watch) ****
2. La La Land *** 1/2
3. Paterson ****
4. Pickpocket ****
5. T2 Trainspotting ***
6. Moonlight ****
Documentary films
1. 13th
2. The Witness
Films by Country
USA 24
UK 5
Ireland 1
France 8
Sweden 1
Germany 3
Denmark 1
BEST FILMS SEEN IN 2017(no rewatches included)
New films(relased 2016-2017)
PATERSON **** 1/4
MOONLIGHT ****
--------------------------------------------------
Other
THE BUTCHER BOY **** 1/2
Pickpocket ****
The Marriage of Maria Braun ****