Movies watched in 2012
Sort by:
Showing 1-50 of 150
Decade:
Rating:
List Type:
Planet of the Apes (1968)
27.12 Netflix
new
150 tÀyteen! EnpÀs ollut tÀtÀkÀÀn katsonut aiemmin, lopun toki tiesin, mutta enpÀ muuten.
new
150 tÀyteen! EnpÀs ollut tÀtÀkÀÀn katsonut aiemmin, lopun toki tiesin, mutta enpÀ muuten.
salappa's rating:
Mary and Max (2009)
21.12 Netflix
new
"No Cure For Depression" listan poimintoja. PitÀÀ mainita, koska kertoo hyvin mitÀ tuleman pitÀÀ. TÀmÀ yhdistettynÀ osuvaan huumoriin ja hauskannÀköiseen animointiin, joten melkoisen mainio leffa.
new
"No Cure For Depression" listan poimintoja. PitÀÀ mainita, koska kertoo hyvin mitÀ tuleman pitÀÀ. TÀmÀ yhdistettynÀ osuvaan huumoriin ja hauskannÀköiseen animointiin, joten melkoisen mainio leffa.
salappa's rating:
The Go-Getter (2007)
19.12 Netflix
new
Perus roadtrip-hömppÀÀ hitusen parempi. EhkÀ.
new
Perus roadtrip-hömppÀÀ hitusen parempi. EhkÀ.
salappa's rating:
Medianeras (2011)
19.12 Netflix
new
Netflix-arvosteluissa oli joku suositellut "Castaway on the Moon"-leffaa, jos tÀstÀ tykkÀsi. Ja voin kyllÀ allekirjoittaa tÀn, samaa tunnelmaa havaittavissa.
Hassuna yksityiskohtana ainakin imdb:n mukaan leffasta löytyy KaurismÀki-viittaus leffaposterin muodossa. Tosin eipÀ tullut itse noteerattua tuota.
new
Netflix-arvosteluissa oli joku suositellut "Castaway on the Moon"-leffaa, jos tÀstÀ tykkÀsi. Ja voin kyllÀ allekirjoittaa tÀn, samaa tunnelmaa havaittavissa.
Hassuna yksityiskohtana ainakin imdb:n mukaan leffasta löytyy KaurismÀki-viittaus leffaposterin muodossa. Tosin eipÀ tullut itse noteerattua tuota.
salappa's rating:
Be Kind Rewind (2008)
16.12 Teema
new
Ei hauskuuttanut tylsÀn pÀÀhenkilöparin pikaiset leffakopiot juurikaan. Loppupuoliskon ansiosta muutaman tÀhden kehtaa antaa.
new
Ei hauskuuttanut tylsÀn pÀÀhenkilöparin pikaiset leffakopiot juurikaan. Loppupuoliskon ansiosta muutaman tÀhden kehtaa antaa.
salappa's rating:
An Andalusian Dog (1929)
15.12 Teema
new
16 minsaa tÀyttÀ dadaa, arvosana heitetty nopalla.
new
16 minsaa tÀyttÀ dadaa, arvosana heitetty nopalla.
salappa's rating:
15.12 Teema
new
Teemalla tietty pilattiin leffakokemusta tehokkaasti puhumalla "maailman parhaasta leffasta" ennakkojutuissa, joten vÀkisinkin odotukset vÀÀristyy. Mutta ei vaan jotenkin lÀhtenyt. Next.
new
Teemalla tietty pilattiin leffakokemusta tehokkaasti puhumalla "maailman parhaasta leffasta" ennakkojutuissa, joten vÀkisinkin odotukset vÀÀristyy. Mutta ei vaan jotenkin lÀhtenyt. Next.
salappa's rating:
Following (1998)
14.12 Netflix
new
Onnistunut loppu pelastaa paljon sitÀ ennen hivenen puuduttavaa leffaa ja sen ansiosta jotain uudelleenkatseluarvoakin voisi löytyÀ. YhtÀlÀisyydet Nolanin myöhempiin leffoihin toki myös tuo lisÀarvoa.
new
Onnistunut loppu pelastaa paljon sitÀ ennen hivenen puuduttavaa leffaa ja sen ansiosta jotain uudelleenkatseluarvoakin voisi löytyÀ. YhtÀlÀisyydet Nolanin myöhempiin leffoihin toki myös tuo lisÀarvoa.
salappa's rating:
The Man Without a Past (2002)
13.12 Teema
new
Teeman "elokuvafestivaaleille" hypÀttty mukaan ja hyvinhÀn tuo vÀhÀeleisyys toimi.
new
Teeman "elokuvafestivaaleille" hypÀttty mukaan ja hyvinhÀn tuo vÀhÀeleisyys toimi.
salappa's rating:
9.12 Netflix
new
Juonenkulusta ei hirveÀsti jÀÀ kÀteen, mutta tÀmmöistÀ jossain mÀÀrin surullista ja omalaatuista korealaispÀtkÀÀ katselee silti mielellÀÀn jo ihan vaihtelunkin vuoksi.
new
Juonenkulusta ei hirveÀsti jÀÀ kÀteen, mutta tÀmmöistÀ jossain mÀÀrin surullista ja omalaatuista korealaispÀtkÀÀ katselee silti mielellÀÀn jo ihan vaihtelunkin vuoksi.
salappa's rating:
Even the Rain (2010)
8.12 Netflifx
new
EspanjalaisryhmÀ lÀhtee Boliviaan kuvaamaan leffaa Kolumbuksen ryöst.. eikun löytöretkistÀ, joten idea tulee hyvin selvÀksi jo ennakkoon. HyvÀÀ kerrontaa kahdessa tasossa.
new
EspanjalaisryhmÀ lÀhtee Boliviaan kuvaamaan leffaa Kolumbuksen ryöst.. eikun löytöretkistÀ, joten idea tulee hyvin selvÀksi jo ennakkoon. HyvÀÀ kerrontaa kahdessa tasossa.
salappa's rating:
M (1931)
5.12
new
Varmaankin edellÀkÀvijÀ monessa suhteessa ja ihan positiiviset fiilikset vielÀ nÀin muutama pÀivÀ katsomisen jÀlkeenkin. Tosin vain pintapuolisesti raapaistaan mielenkiintoisia teemoja, mutta muuten aika nopeasti mennÀÀn etiÀpÀin.
new
Varmaankin edellÀkÀvijÀ monessa suhteessa ja ihan positiiviset fiilikset vielÀ nÀin muutama pÀivÀ katsomisen jÀlkeenkin. Tosin vain pintapuolisesti raapaistaan mielenkiintoisia teemoja, mutta muuten aika nopeasti mennÀÀn etiÀpÀin.
salappa's rating:
2.12 Netflix
new
Puhuvista elÀimistÀ tulee tietty aina vÀhÀn disney-fiilis eikÀ muutenkaan varmaan ihan paras sovitus. Silti ihan hyvÀ pÀtkÀ, varsinkin kun yleissivistyksessÀ aukko enkÀ ole vielÀkÀÀn saanut luettua kirjaa.
new
Puhuvista elÀimistÀ tulee tietty aina vÀhÀn disney-fiilis eikÀ muutenkaan varmaan ihan paras sovitus. Silti ihan hyvÀ pÀtkÀ, varsinkin kun yleissivistyksessÀ aukko enkÀ ole vielÀkÀÀn saanut luettua kirjaa.
salappa's rating:
A Clockwork Orange (1971)
1.12 Teema
rewatched
Mukavan sekopÀinen leffa ja tuli Teemalta leffaa edeltÀnyttÀ dokkariakin vÀhÀn katsottua. Osan tehostaan leffa varmaan menettÀnyt, koska nykyÀÀn vaikea nÀhdÀ ettÀ leffa mitenkÀÀn erityisesti vÀkivaltaan kannustaisi tms. Siltikin paljon hyvÀÀ jÀljellÀ, korjataan arvio neljÀÀn tÀhteen.
rewatched
Mukavan sekopÀinen leffa ja tuli Teemalta leffaa edeltÀnyttÀ dokkariakin vÀhÀn katsottua. Osan tehostaan leffa varmaan menettÀnyt, koska nykyÀÀn vaikea nÀhdÀ ettÀ leffa mitenkÀÀn erityisesti vÀkivaltaan kannustaisi tms. Siltikin paljon hyvÀÀ jÀljellÀ, korjataan arvio neljÀÀn tÀhteen.
salappa's rating:
1.12 Netflix
new
Kirjalle uskollinen ja jopa yllÀttÀvÀn onnistunut leffasovitus.
new
Kirjalle uskollinen ja jopa yllÀttÀvÀn onnistunut leffasovitus.
salappa's rating:
Imaginaerum (2012)
29.11 Finnkino
new
VÀhin odotuksin leffaan, ja hieno leffahan sieltÀ kuoriutui kunhan malttoi alun katsella lÀpi ja odotella ettÀ paketti vÀhÀn selkiytyy. Varsin positiivinen yllÀtys jokatapauksessa. (jee olin eka joka laittoi leffalle tÀhtiÀ listalissa)
new
VÀhin odotuksin leffaan, ja hieno leffahan sieltÀ kuoriutui kunhan malttoi alun katsella lÀpi ja odotella ettÀ paketti vÀhÀn selkiytyy. Varsin positiivinen yllÀtys jokatapauksessa. (jee olin eka joka laittoi leffalle tÀhtiÀ listalissa)
salappa's rating:
The Artist (2011)
26.11 Netflix
new
Olihan tÀmÀkin oscar-harja ihan hauskaa katseltavaa.
new
Olihan tÀmÀkin oscar-harja ihan hauskaa katseltavaa.
salappa's rating:
Vicky Cristina Barcelona (2008)
18.11 Netflix
new
ĂrsyttĂ€vĂ€nkin mitÀÀnsanomaton leffa.
new
ĂrsyttĂ€vĂ€nkin mitÀÀnsanomaton leffa.
salappa's rating:
Dial M for Murder (1954)
18.11 Netflix
new
Leffan nimen "suomennos" (TÀydellinen rikos) kuulostaa jotenkin kuvaavammalta, harvinaista kyllÀ. Mutta jokatapauksessa fiksu murhamysteeri, joka etenee hyvin ilman turhaa tyhjÀkÀyntiÀ.
new
Leffan nimen "suomennos" (TÀydellinen rikos) kuulostaa jotenkin kuvaavammalta, harvinaista kyllÀ. Mutta jokatapauksessa fiksu murhamysteeri, joka etenee hyvin ilman turhaa tyhjÀkÀyntiÀ.
salappa's rating:
The Pianist (2002)
17.11 Netflix
new
VÀhÀn turhankin pitkÀ, mutta kyllÀhÀn tÀn ehdottomasti kerran katseli.
new
VÀhÀn turhankin pitkÀ, mutta kyllÀhÀn tÀn ehdottomasti kerran katseli.
salappa's rating:
17.11 Netflix
new
Potentiaalia olisi ollut aika mielenkiintoisempaan tarinaan tuossa maailmassa, mutta ei tÀllÀ kertaa.
new
Potentiaalia olisi ollut aika mielenkiintoisempaan tarinaan tuossa maailmassa, mutta ei tÀllÀ kertaa.
salappa's rating:
MitÀ meistÀ tuli (2009)
10/11.11 Youtube
new
Parin tunnin kesto amatöörileffalle vÀhÀn epÀilytti, mutta yllÀttÀvÀn hyvÀ kokonaisuus kuitenkin.
new
Parin tunnin kesto amatöörileffalle vÀhÀn epÀilytti, mutta yllÀttÀvÀn hyvÀ kokonaisuus kuitenkin.
salappa's rating:
Limitless (2011)
4.11 Netflix (US)
new
Kovin tarkasti en jaksanut leffaan paneutua, koska se ei tuntunut oikein missÀÀn vaiheessa lÀhtevÀn kÀyntiin. Tyyppi saa kÀsiinsÀ ihmepillerin, jolla pystyy kÀyttÀmÀÀn 100% aivokapasiteetistaan, mutta entÀs sitten?
new
Kovin tarkasti en jaksanut leffaan paneutua, koska se ei tuntunut oikein missÀÀn vaiheessa lÀhtevÀn kÀyntiin. Tyyppi saa kÀsiinsÀ ihmepillerin, jolla pystyy kÀyttÀmÀÀn 100% aivokapasiteetistaan, mutta entÀs sitten?
salappa's rating:
1.11 Netflix
rewatched
YllÀttÀvÀn hyvÀ jopa. Oon jopa kÀynyt aikanaan katsomassa tÀn leffateatterissa, mutta onhan tosta jo aikaa..
rewatched
YllÀttÀvÀn hyvÀ jopa. Oon jopa kÀynyt aikanaan katsomassa tÀn leffateatterissa, mutta onhan tosta jo aikaa..
salappa's rating:
29.10 Netflix
new
MitÀs tÀstÀ nyt sanoisi.
new
MitÀs tÀstÀ nyt sanoisi.
salappa's rating:
The Crow (1994)
27.10/28.10 Netflix
new
Kahdessa osassa tuli katsottua ja melko positiivinen yllÀtys. Toimintapainotteista juu, mutta tunnelma varsin hyvÀ. JÀlkikÀteen vasta luin Brandon Leen kohtalosta..
"Can't rain all the time..."
new
Kahdessa osassa tuli katsottua ja melko positiivinen yllÀtys. Toimintapainotteista juu, mutta tunnelma varsin hyvÀ. JÀlkikÀteen vasta luin Brandon Leen kohtalosta..
"Can't rain all the time..."
salappa's rating:
10 Things I Hate About You (1999)
27.10 Netflix
new
Mielenkiintoinen kolmikko pÀÀosissa, mutta melko kliseistÀ perushömppÀÀ muuten.
new
Mielenkiintoinen kolmikko pÀÀosissa, mutta melko kliseistÀ perushömppÀÀ muuten.
salappa's rating:
26.10 Netflix
new
Pokerivelkoja lÀhdetÀÀn kuittaamaan nerokkaalla ryöstöllÀ, josta vÀhemmÀn yllÀttÀen seurauksena sekamelska, joka ei ole enÀÀ kenenkÀÀn hyppysissÀ. Ei erityisen kekseliÀs pÀtkÀ.
new
Pokerivelkoja lÀhdetÀÀn kuittaamaan nerokkaalla ryöstöllÀ, josta vÀhemmÀn yllÀttÀen seurauksena sekamelska, joka ei ole enÀÀ kenenkÀÀn hyppysissÀ. Ei erityisen kekseliÀs pÀtkÀ.
salappa's rating:
The Spiderwick Chronicles (2008)
24.10 Netflix
new
VÀhÀn ehkÀ kevyempÀÀ fantasiaa. Katseltava juu, mieleenpainuva ei.
new
VÀhÀn ehkÀ kevyempÀÀ fantasiaa. Katseltava juu, mieleenpainuva ei.
salappa's rating:
24.10 Netflix
rewatched
Sekalaisia pÀtkiÀ tÀstÀkin ennen nÀhnyt, mutta oli ehkÀ hitusen parempi kuin muistelin/arvelin.
rewatched
Sekalaisia pÀtkiÀ tÀstÀkin ennen nÀhnyt, mutta oli ehkÀ hitusen parempi kuin muistelin/arvelin.
salappa's rating:
20.10
new
Ei todellakaan sieltÀ kevyimmÀstÀ pÀÀstÀ tÀmÀ animepÀtkÀ, josta wikin mukaan vaikutteita imetty myös Matrixiin.
new
Ei todellakaan sieltÀ kevyimmÀstÀ pÀÀstÀ tÀmÀ animepÀtkÀ, josta wikin mukaan vaikutteita imetty myös Matrixiin.
salappa's rating:
Gladiator (2000)
19.10 Ava
new
imdb top 100 projekti jatkuu ja tÀtÀhÀn voi varsin hyvÀnÀ leffana pitÀÀ. Phoenixin Commodus tosin varasti shown tÀysin Crowen jenkkisankarilta.
new
imdb top 100 projekti jatkuu ja tÀtÀhÀn voi varsin hyvÀnÀ leffana pitÀÀ. Phoenixin Commodus tosin varasti shown tÀysin Crowen jenkkisankarilta.
salappa's rating:
The Lookout (2007)
18.10
new
Lopussa leffa muuttui huonoksi pankkiryöstöpÀtkÀksi, mutta ei muuten suurempia Àrsytyksen aiheita, kun ei mitÀÀn odottanutkaan.
new
Lopussa leffa muuttui huonoksi pankkiryöstöpÀtkÀksi, mutta ei muuten suurempia Àrsytyksen aiheita, kun ei mitÀÀn odottanutkaan.
salappa's rating:
16.10
new
imdb-kÀrjen tuntumasta taas yksi leffa katsottu
new
imdb-kÀrjen tuntumasta taas yksi leffa katsottu
salappa's rating:
The United States of Leland (2005)
13.10
new
Aika vahvasti Donnie Darko tuli mieleen tÀtÀ leffaa katsoessa.
new
Aika vahvasti Donnie Darko tuli mieleen tÀtÀ leffaa katsoessa.
salappa's rating:
Cinderella Man (2005)
13.10
rewatched
Olinhan mÀ tÀn sittenkin telkusta aikaisemmin nÀhnyt, vaikka "uutta" leffaa katsomaan rupesinkin. Mutta katselihan tuon ehdottomasti toistamiseenkin.
rewatched
Olinhan mÀ tÀn sittenkin telkusta aikaisemmin nÀhnyt, vaikka "uutta" leffaa katsomaan rupesinkin. Mutta katselihan tuon ehdottomasti toistamiseenkin.
salappa's rating:
Juno (2007)
12.10 Ava
rewatched
Hauska leffa edelleen, nÀhnyt nyt ainakin sen kolme kertaa tÀn.
rewatched
Hauska leffa edelleen, nÀhnyt nyt ainakin sen kolme kertaa tÀn.
salappa's rating:
4.10 TV5
new
Jotenkin vaisu leffa, siis Charlie Kaufman asteikolla. JenkkilÀn tv-historia toki ihan kiinnostavaa, tietÀÀpÀhÀn nyt kuka on keksinyt "napakympin" :D
new
Jotenkin vaisu leffa, siis Charlie Kaufman asteikolla. JenkkilÀn tv-historia toki ihan kiinnostavaa, tietÀÀpÀhÀn nyt kuka on keksinyt "napakympin" :D
salappa's rating:
The Science of Sleep (2006)
2.10
new
Ei oikein kartalla meinannut pysyÀ, mutta ehkÀ ei ollut tarkoituskaan. Erikoinen leffa myös.
new
Ei oikein kartalla meinannut pysyÀ, mutta ehkÀ ei ollut tarkoituskaan. Erikoinen leffa myös.
salappa's rating:
Load more items (100 more in this list)
My first movie diary, comments in finnish. As you can see movies are sorted by date.