Movies Watched in 2010
Sort by:
Showing 1-50 of 297
Decade:
Rating:
List Type:
Despicable Me (2010)
Kerran katsottava, mutta ei erityisen hauska edes lapselliselle aikuiselle miehelle. "Juustosnäksi-apurit" kai elokuvan parasta antia, mutta suurin osa niidenkään tekosista ei viihdytä.
Sulo's rating:
Kunnon propaganda elokuva, jossa ylistetään Suomea. Vaahto valuu suusta, kun Suomen puolesta pidetään puolustuspuheita ja itsenäisyyttä vaaditaan yms.
Sulo's rating:
Back Door to Hell (1964)
Turhanpäiväinen sotaelokuva kolmesta kommandosta, joilla on tehtävä Philippiineillä. Mitään ihmeellistä ei tapahdu ja elokuva loppuukin "kesken", ilman kunnon lopetusta. Kesti vaan 1h 9 minsaa, että olisikohan loppunut rahat, tai mielikuvitus. Ehkä molemmat.
Sulo's rating:
Ajoittain tylyä ja raakaakin, mutta pääosin turhan paikoillaan junnaavaa. Toimintaseikkailuna olisi ollut parasta pitkään aikaan, mutta turhan taiteellinen osio puolivälistä melkein loppuun asti pilaa paljon. Harmi.
Sulo's rating:
Life of Brian (1979)
Rewatch
Komediaa, joka ei naurata ääneen, mutta jollakin tavalla kuitenkin viihdyttää. Raamatun tarinoita parodioidaan loistavasti ja niiden humoristisuus tuodaan hyvin esiin.
Komediaa, joka ei naurata ääneen, mutta jollakin tavalla kuitenkin viihdyttää. Raamatun tarinoita parodioidaan loistavasti ja niiden humoristisuus tuodaan hyvin esiin.
Sulo's rating:
Yllättävän hyvin toimiva pienellä budjetilla tehty muka-dokumentti Vietnamin sodasta. Pieni ryhmä sotilaita lähtee suorittamaan tehtävää ja heidän mukaansa lähtee kameramies, tarkoituksenaan kuvata eräänlainen opetusvideo armeijan koulutusta tehostamaan.
Sulo's rating:
Scorcher (2002)
Presidentti Rutger Hauerilla ja muulla USA:n ylimmällä johdolla on 4 päivää aikaa lähettää joku räjäyttämään ydinpommi Los Angelesissa, jotta maailma pelastuu. Parasta mitä he saavat aikaan on Mark Dacascos muutaman tollon kanssa ja vieläpä rekalla matkaan lähetettynä. Missä miljoona sotilasta ja helikopterit yms laitteet? Turhan jännäksi meni maailman pelastaminen tälläkin kertaa.
Sulo's rating:
Paljon potentiaalia sisältävä tv-elokuva ei ole tarpeeksi hauska, raaka tai tuhma aikuiseen makuun, mutta ei se oikein mikään koko perheen elokuvakaan ole.
Spoiler! Jättiläis Daryl Hannahin hävyttömät vihjailut ison koon hyödyistä ja Läski-Baldwinin vastaus taskulampusta ja kokovartalo kumipuvusta hihitytti.
Spoiler! Jättiläis Daryl Hannahin hävyttömät vihjailut ison koon hyödyistä ja Läski-Baldwinin vastaus taskulampusta ja kokovartalo kumipuvusta hihitytti.
Sulo's rating:
The Other Guys (2010)
Hauska ja viihdyttävä elokuva, jossa väännetään vitsiä poliisielokuvien klisheille. Jotkin kohtaukset menee tietysti liian pitkälle, koska Ferrel ei tiedä milloin lopettaa. Jotain pitää vielä möläyttää. Wahlberg ei ota itseään liian vakavasti ja suoriutuu riittävän hyvin komediasta.
Sulo's rating:
(Renegade version eli se versio elokuvasta, joka sen piti alunperin olla, ennen kuin rahoitusyhtiö teki siitä mieleisensä.)
Kohtuu järkevän ykkösen jälkeen katsottuna tämä aiheuttaa kunnon Mitä ihmettä-fiiliksiä. Vuosi on 2020 tai jotain. Lambert leijuu laudalla ja on ollut suunnittelemassa maapallon ympäröivää suojakilpeä, koska otsonikerros on hävinnyt. Connery tekee turhan paluun ja elokuvassa jopa hieman selitetään mistä koko There can be only one-taistelijat ovat peräisin. En hirveästi syttynyt tälle räpellykselle, mutta ainakin kohtaus missä näytettiin Connor MacLeodin menneisyyttä sai hymyn huulille.
Kohtuu järkevän ykkösen jälkeen katsottuna tämä aiheuttaa kunnon Mitä ihmettä-fiiliksiä. Vuosi on 2020 tai jotain. Lambert leijuu laudalla ja on ollut suunnittelemassa maapallon ympäröivää suojakilpeä, koska otsonikerros on hävinnyt. Connery tekee turhan paluun ja elokuvassa jopa hieman selitetään mistä koko There can be only one-taistelijat ovat peräisin. En hirveästi syttynyt tälle räpellykselle, mutta ainakin kohtaus missä näytettiin Connor MacLeodin menneisyyttä sai hymyn huulille.
Sulo's rating:
Highlander (1986)
Klassista, ehkä jopa sitä kaikkein klassisinta Lambertia. Miehekästä miekkailua, kilttejä, karvapäitä, överipaha pahis Clancy Brown, Sean Connery egyptiläisenä "mentorina", lisää miekkailua ja lööv intressejä. Kukapa ei haluaisi elää satoja vuosia ja nähdä miten maailma muuttuu. Kerätä siinä sivussa kunnon omaisuuden ja tehdä mitä huvittaa, koska ei voi kuolla, eikä ilmeisesti sairastuakaan. Välillä pitää joku miekoilla suoritettava kaksintaistelu voittaa, mutta silti, kuulostaa aika coolilta elämältä. Highlanderissa näytetään myös asian toinen puoli, ei ole helppoa kun kaikki joista välittää vanhenee ja kuolee pois. Deeppiä shittii.
Sulo's rating:
Mortal Kombat (1995)
VHS
Lambert pitää hauskaa ja ainakin yrittää keventää muuten kuivaa elokuvaa. Tappelut on aikas tylsää katsottavaa ja tehosteet ihan hirveitä. Cary-Hiroyuki Tagawa pääpahis Shang Tsungin roolissa on ihan jees. Ainakin näyttää pahikselta. Kolme "hyvistä" tasaisen pökkelöitä ja enemmän ärsyttäviä, kun mitään muuta.
Lambert pitää hauskaa ja ainakin yrittää keventää muuten kuivaa elokuvaa. Tappelut on aikas tylsää katsottavaa ja tehosteet ihan hirveitä. Cary-Hiroyuki Tagawa pääpahis Shang Tsungin roolissa on ihan jees. Ainakin näyttää pahikselta. Kolme "hyvistä" tasaisen pökkelöitä ja enemmän ärsyttäviä, kun mitään muuta.
Sulo's rating:
Beowulf (1999)
Lambert vaaleahiuksisena, ei siis blondina vaan päässä on valkoista ja jalassa tiukkapiukat nahkahousut. Aseistuksena paljon erilaisia miekkoja, puukkoja, piikkejä yms. rojua ja taistelussa lähes jokainen paikasta toiseen siirtyminen tapahtuu volteilla. Linna missä kähistään on hämärä yhdistelmä kaikkea. Eikä millään hyvällä tavalla. Höyrykoneita ja muita keksintöjä esim. foliolaatikoista syödään ruuat, kuin oltas jossain raksan ruokatunnilla. Vihulainenkin huonosti tietokoneella tehty ja Rhona Mitralla on isot tissit, mutta niitä näytetään vain kaula-aukosta. Jos niitä muutenkin koko elokuvan ajan katsellaan, niin pitäisi ne jossain vaiheessa kunnolla esiinkin vetästä.
Sulo's rating:
Layer Cake (2004)
Väkivaltaista ja raakaa brittigansterien bisnesten seuraamista. Monta mainiota sivuhahmoa ja Danielkin on hyvässä vedossa.
Tyhmä nimi elokuvalle on lätkäisty. Varmasti joku coolimpi nimi houkuttelisi enemmän ihmisiä tätä katsomaan. Tekijät vielä tiesivät sen nimen huonouden itsekin (dvd:ltä löytyvän haastattelun mukaan.) ja mainoskampanjassa ottivat sen huomioon.
Tyhmä nimi elokuvalle on lätkäisty. Varmasti joku coolimpi nimi houkuttelisi enemmän ihmisiä tätä katsomaan. Tekijät vielä tiesivät sen nimen huonouden itsekin (dvd:ltä löytyvän haastattelun mukaan.) ja mainoskampanjassa ottivat sen huomioon.
Sulo's rating:
Outland (1981)
Turhan hitaasti eteenpäin maleksiva. Koko aika odotellaan Conneryn ja pahisten "suurta" loppukärhämää. Sitten se on kömpelöä painia ja heikkoa 80-luvun tehostekikkailua ja elokuva onkin ohi. Tuntui pitemmältä kun onkaan ja se ei tässä tapauksessa ole kehu.
Sulo's rating:
Scott Pilgrim vs. the World (2010)
Sekava ja kaikkea mahdollista yhdistelevä, eikä edes kovin viihdyttävä elokuva. Olen enemmän realistisen ja tylyn elokuvaväkivallan kannattaja, joten ei olisi millään jaksanut katsoa yliampuvia ja videopelimäistä efekti showta. Joissakin peleissä se vielä menee, mutta nyt olisi koko ajan halunnut ottaa ohjaimen käteen ja liikuttaa ukkoa itse. Ei minkään Tekkeninkään vierestä katsomominen viihdytä.
Sulo's rating:
Postmortem (1998)
Hmmm. Mikäs tämä on? Kysyin itseltäni, kun poimin Postmortem nimisen elokuvan kirpputorimyymälän hyllystä, sieltä kaiken muun rihkaman seasta. Charlie Sheenin nimi on isolla etukannessa ja takakannen teksti vaikuttaa lupaavalta. Charlie on ex-poliisi, nykyinen juoppo kirjailija James McGregor, joka on muuttanut Skotlantiin. Eräänä aamuna Charlien pihasta löytyy alaston naisen ruumis ja epäilty on tietysti Mr. Sheen, joka sitten päätyy auttamaan paikallisia poliiseja tutkimuksissa.
Charlie Sheenistä olen aina tykännyt. Jopa höpöhöpö hassusta Major Leaguesta ja sen jatko-osista, viihdyttävän hauskoista Hot Shotseista, jopa rankaksi yltyvästä Platoonista ja varmaan kaikista muistakin elokuvista, missä päiväpäivältä enemmän isältään näyttävän Charlien olen nähnyt kulmiaan kurtistavan. Skotlanti miljöönä, tuo varmasti oman säväyksensä murhaaja jahtiin ja sivuosa hyypiöiden Connery-murre tuonee mukavaa vaihtelua ainaiseen perus engelskaan.
Lasillinen limsaa kouraan ja sipsipussin jämät kainaloon, levy koneeseen ja jopa kohtalaisin odotuksin elokuvaa katsomaan. Massiivinen bonerin laskija ja taka-isku! Ensimmäinen nimi joka tulvahtaa silmien eteen on maestro itse, eli Albert Pyun! Ei jumalauta. Limsa hyökkää kuplimaan nenään ja sipsien ensimmäinen lastu tunkee väärään kurkkuun. Lupaan itselleni aina tästä lähtien tarkastaa ohjaajan nimen ennen ostopäätöstä. Toisaalta, sitten se on katsottu, eikä enää koskaan tarvitse ja voihan se Albert yllättääkin. Yhtä hyvä mahdollisuus on saada vakioveikkauksessa rahaa pelkällä tiedolla ja taidolla, mutta kuitenkin sekin on mahdollista. Toistaiseksi vasta Cyborgin ja Tickerin Pyunilta nähnyt, joten pitäähän sitä sivistää itseään ja pari euroahan tuo vain maksoi. Olen liian pihi heittämään sitä roskapönttöön. Varsinkin katsomattomana. Oli kyseessä sitten miten luumulta tuoksahtava torttu tahansa.
Charlie näyttelee vakuuttavasti juoppoa, onhan herralla siitä reilusti käytännön kokemusta. Albert näyttää kaikki murhatut naiset kylmän viileästi ja kokemuksen tuoman luottamuksen voimin alasti, niin kuin kunnon teini-ikäisen ja hornyn ohjaajan kuuluu. Paitsi että Allu oli 44v, elokuvaa tehdessään. Tissejä näkyy usein ja pitkään, myös karvoitusten saadessa oman osansa ruutuajasta. Mikäs siinä, ei nekrofilia ole ketään koskaan tappanut.
Skotlannin maisemat on varsin hienot, jos elokuva nyt siellä edes kuvattiin. Poliisiasema näyttää kuitenkin halvalla lavastetulta. Tappajan naamakin paljastetaan liian nopeasti, mikä pilaa hieman tunnelmaa. Loppua kohden ei oikein kukaan käyttäydy uskottavasti, varsinkin skottipoliisit muuttuvat täysin avuttomiksi ja rapajuoppo Sheen huippukuntoiseksi sprintteriksi. Muutamasta ohjaajalle ominaisesta perus typeryydestä, ja enemmän ehkä Albertista huolimatta, kuin Albertin ansiosta Postmortem on ihan helposti kerran katsottava sarjamurhaajan jahti.
Charlie Sheenistä olen aina tykännyt. Jopa höpöhöpö hassusta Major Leaguesta ja sen jatko-osista, viihdyttävän hauskoista Hot Shotseista, jopa rankaksi yltyvästä Platoonista ja varmaan kaikista muistakin elokuvista, missä päiväpäivältä enemmän isältään näyttävän Charlien olen nähnyt kulmiaan kurtistavan. Skotlanti miljöönä, tuo varmasti oman säväyksensä murhaaja jahtiin ja sivuosa hyypiöiden Connery-murre tuonee mukavaa vaihtelua ainaiseen perus engelskaan.
Lasillinen limsaa kouraan ja sipsipussin jämät kainaloon, levy koneeseen ja jopa kohtalaisin odotuksin elokuvaa katsomaan. Massiivinen bonerin laskija ja taka-isku! Ensimmäinen nimi joka tulvahtaa silmien eteen on maestro itse, eli Albert Pyun! Ei jumalauta. Limsa hyökkää kuplimaan nenään ja sipsien ensimmäinen lastu tunkee väärään kurkkuun. Lupaan itselleni aina tästä lähtien tarkastaa ohjaajan nimen ennen ostopäätöstä. Toisaalta, sitten se on katsottu, eikä enää koskaan tarvitse ja voihan se Albert yllättääkin. Yhtä hyvä mahdollisuus on saada vakioveikkauksessa rahaa pelkällä tiedolla ja taidolla, mutta kuitenkin sekin on mahdollista. Toistaiseksi vasta Cyborgin ja Tickerin Pyunilta nähnyt, joten pitäähän sitä sivistää itseään ja pari euroahan tuo vain maksoi. Olen liian pihi heittämään sitä roskapönttöön. Varsinkin katsomattomana. Oli kyseessä sitten miten luumulta tuoksahtava torttu tahansa.
Charlie näyttelee vakuuttavasti juoppoa, onhan herralla siitä reilusti käytännön kokemusta. Albert näyttää kaikki murhatut naiset kylmän viileästi ja kokemuksen tuoman luottamuksen voimin alasti, niin kuin kunnon teini-ikäisen ja hornyn ohjaajan kuuluu. Paitsi että Allu oli 44v, elokuvaa tehdessään. Tissejä näkyy usein ja pitkään, myös karvoitusten saadessa oman osansa ruutuajasta. Mikäs siinä, ei nekrofilia ole ketään koskaan tappanut.
Skotlannin maisemat on varsin hienot, jos elokuva nyt siellä edes kuvattiin. Poliisiasema näyttää kuitenkin halvalla lavastetulta. Tappajan naamakin paljastetaan liian nopeasti, mikä pilaa hieman tunnelmaa. Loppua kohden ei oikein kukaan käyttäydy uskottavasti, varsinkin skottipoliisit muuttuvat täysin avuttomiksi ja rapajuoppo Sheen huippukuntoiseksi sprintteriksi. Muutamasta ohjaajalle ominaisesta perus typeryydestä, ja enemmän ehkä Albertista huolimatta, kuin Albertin ansiosta Postmortem on ihan helposti kerran katsottava sarjamurhaajan jahti.
Sulo's rating:
Yllättävänkin mielenkiintoinen elokuva yrmystä panttilainaamon pitäjästä (Rod Steiger), hänen menneisyytensä traumoista juutalaisvainojen aikaan, sekä suulaan, mutta innokkaan apupojan (Jaime Sanchezin) arkipäivistä.
Asiakkaat on mielenkiintoisen erilaisia ja katu-uskottavia, ainakin ulkonäöltään. Välillä joku heistä sortuu lievään ylinäyttelyyn, mutta se ei kuitenkaan erityisemmin häiritse.
Asiakkaat on mielenkiintoisen erilaisia ja katu-uskottavia, ainakin ulkonäöltään. Välillä joku heistä sortuu lievään ylinäyttelyyn, mutta se ei kuitenkaan erityisemmin häiritse.
Sulo's rating:
Reckless Kelly (1993)
vhs
Yahoo Serious (joo, se on sen oikea nimi) on koomikkona aliarvostettu nero. Robin Hood jr. on täydellinen elokuva hieman pienemmille pojille, jotka tykkää ampumisesta, moottoripyöristä ja elukoista. Samalla Yahoo kettuilee amerikkalaisille ja varsinkin Hollywoodille. Lapsellista kivaa.
Yahoo Serious (joo, se on sen oikea nimi) on koomikkona aliarvostettu nero. Robin Hood jr. on täydellinen elokuva hieman pienemmille pojille, jotka tykkää ampumisesta, moottoripyöristä ja elukoista. Samalla Yahoo kettuilee amerikkalaisille ja varsinkin Hollywoodille. Lapsellista kivaa.
Sulo's rating:
Load more items (247 more in this list)
2010 katsotut elokuvat. Uusin aina ylimpänä. Hapuilevia kommentteja lisäillään olemattomien lukijoiden kiusaksi aina kun siltä tuntuu, tai sitten ei lisäillä.
(Ainakin Terminator 2 (blu-ray), RED ja The Expendables katsottu kahdesti.)
Tylsää statistiikkaa ja muutama huomio vuodelta 2010:
- Näin elämäni ekat blu-rayt (Gladiaattori ja Terminator 2)
- Elokuvateatterissa jopa 2 elokuvaa (Lissu ihmemaassa 3D ja Rare Exports)
- 14 vhs ja 34 elokuvaa töllöstä, kaikki muut dvd:eenä tai kyseenalaisia keinoja käyttäen.
- 41 Rewatchia, eli joskus aikaisemmin jo nähtyjä, nyt uudestaan katsottuna.
Animaatioiksi luokiteltuja 9 kpl. Kotimaisia 6, joista neljä oli Tauno Palon tähdittämää. Mykkäelokuvia 5. (pelkkää Busterii ja Haroldii). Lyhytelokuviksi laskettavia 7 kpl. (Osa niistä juurikin lyhäreitä). Vuoden aikana katsoin itselleni ensimmäisen Dario Argenton elokuvan (Suspiria, joka jätti kylmäksi) ja ensimmäisen Marxin veljesten tuotoksen (Duck Soup, joka jätti myös kylmäksi). Ensimmäinen Jean Renoirin elokuva, Swamp Water jätti hyvän fiiliksen. Joten ehdottomasti lisää niitä.
Katsotut elokuvat vuosittain :
39 kpl 2010
42 kpl 2009
13 kpl 2008
14 kpl 2007
14 kpl 2006
14 kpl 2005
14 kpl 2004
9 kpl 2003
8 kpl 2002
6 kpl 2001
6 kpl 2000
7 kpl 1999
7 kpl 1998
5 kpl 1997
4 kpl 1996
6 kpl 1995
6 kpl 1994
6 kpl 1993
6 kpl 1992
5 kpl 1991
4 kpl 1990
9 kpl 1989
2 kpl 1988
3 kpl 1987
4 kpl 1986
2 kpl 1985
2 kpl 1984
1 kpl 1983
3 kpl 1982
2 kpl 1981
1 kpl 1980
2 kpl 1979
3 kpl 1978
1 kpl 1977
2 kpl 1968
1 kpl 1966
1 kpl 1965
2 kpl 1964
2 kpl 1962
1 kpl 1957
2 kpl 1956
2 kpl 1954
2 kpl 1953
1 kpl 1950
1 kpl 1948
2 kpl 1945
1 kpl 1944
1 kpl 1941
1 kpl 1939
2 kpl 1923
1 kpl 1922
2 kpl 1921
(Ainakin Terminator 2 (blu-ray), RED ja The Expendables katsottu kahdesti.)
Tylsää statistiikkaa ja muutama huomio vuodelta 2010:
- Näin elämäni ekat blu-rayt (Gladiaattori ja Terminator 2)
- Elokuvateatterissa jopa 2 elokuvaa (Lissu ihmemaassa 3D ja Rare Exports)
- 14 vhs ja 34 elokuvaa töllöstä, kaikki muut dvd:eenä tai kyseenalaisia keinoja käyttäen.
- 41 Rewatchia, eli joskus aikaisemmin jo nähtyjä, nyt uudestaan katsottuna.
Animaatioiksi luokiteltuja 9 kpl. Kotimaisia 6, joista neljä oli Tauno Palon tähdittämää. Mykkäelokuvia 5. (pelkkää Busterii ja Haroldii). Lyhytelokuviksi laskettavia 7 kpl. (Osa niistä juurikin lyhäreitä). Vuoden aikana katsoin itselleni ensimmäisen Dario Argenton elokuvan (Suspiria, joka jätti kylmäksi) ja ensimmäisen Marxin veljesten tuotoksen (Duck Soup, joka jätti myös kylmäksi). Ensimmäinen Jean Renoirin elokuva, Swamp Water jätti hyvän fiiliksen. Joten ehdottomasti lisää niitä.
Katsotut elokuvat vuosittain :
39 kpl 2010
42 kpl 2009
13 kpl 2008
14 kpl 2007
14 kpl 2006
14 kpl 2005
14 kpl 2004
9 kpl 2003
8 kpl 2002
6 kpl 2001
6 kpl 2000
7 kpl 1999
7 kpl 1998
5 kpl 1997
4 kpl 1996
6 kpl 1995
6 kpl 1994
6 kpl 1993
6 kpl 1992
5 kpl 1991
4 kpl 1990
9 kpl 1989
2 kpl 1988
3 kpl 1987
4 kpl 1986
2 kpl 1985
2 kpl 1984
1 kpl 1983
3 kpl 1982
2 kpl 1981
1 kpl 1980
2 kpl 1979
3 kpl 1978
1 kpl 1977
2 kpl 1968
1 kpl 1966
1 kpl 1965
2 kpl 1964
2 kpl 1962
1 kpl 1957
2 kpl 1956
2 kpl 1954
2 kpl 1953
1 kpl 1950
1 kpl 1948
2 kpl 1945
1 kpl 1944
1 kpl 1941
1 kpl 1939
2 kpl 1923
1 kpl 1922
2 kpl 1921