Films watched - Katselut 2009
Sort by:
Showing 1-50 of 191
Decade:
Rating:
List Type:
Sign of the Lion (1962)
Tuntui ensalkuun kÀynnistyvÀn hieman hitaasti mutta ei mennyt aikaakaan kun alkoi kokonaisuudesta hahmottua oikein hyvÀllÀ tavalla perinteinen ja lÀmminhenkinen selviytymistoori joka saa katsojan muuttamaan kÀsitystÀÀn elokuvan keskushenkilöstÀ melko suurellakin kÀdellÀ. Ensikosketukseni Rohmeriin ja voisihan sitÀ muutaman katsoa ehkÀ lisÀÀkin. Tsuumaillaan.
Cuomi's rating:
The Mechanic (1972) (1972)
KiteyttÀÀ melko tÀydellisesti Bronsonin 70-luvun tuotannon hienoimmat elementit. Ohjaajana harmillisen aliarvostetun Winnerin vÀhÀeleisen tyylikÀs kuvaus ja Bronsonin kaikennÀhneet kasvot yhdistettynÀ asianmukaisen tylyyn ja nihilistiseen maailmankuvaan tekevÀt tÀstÀ molempien tekijöidensÀ kÀrkikastiin kuuluvan, rikoselokuvan pienen mestariteoksen. Lopetus on toteavassa armottomuudessaan aika helvetin mieleenpainuva.
Cuomi's rating:
Dolemite (1975)
Aika kÀsittÀmÀtön perseily josta yritin ties miltÀ kantilta löytyy jotain potentiaalia. Pahimmillaan huomasi ajoittaisen huutonaurun muuttuneen lÀhinnÀ turhautuneeksi kitinÀksi, D'urville Martin on sopivan limainen pimp ja itse RRR ihan perkeleen lÀppÀ pimp joten kyÀ tÀmÀ jotain sinÀnÀsÀ tarjosi. Hyihhyh.
Cuomi's rating:
I Spit on Your Grave (1978)
Monessakin mÀÀrin epÀmÀÀrÀistÀ hilpeyttÀ aiheuttava kostotarina sisÀltÀÀ tosiaan muutamia melko hillittömiÀ ylilyöntejÀ ja melkeinpÀ tÀysvajakin tasolla olevia henkilöhahmoja joiden toilailua seurailee silmÀt pyöreÀnÀ. Muutama kiitettÀvÀn tylykin kohtaus on saatu mahtumaan mukaan.
Cuomi's rating:
Lone Wolf McQuade (1983)
Auringon ilkeÀsti paahtama Chuck mÀiskii lÀskiÀ meksikaania köyhÀn miehen italo-hengessÀ mulletin leihutessa majesteetillisesti tuulessa. David Carradine on loistava kusipÀÀmulkkuna ja tÀmÀn loppudueli Chuckin kanssa on ihan perkeleen asiallinen. LisÀkevennyksenÀ löytyy myös Orson WellesiÀ muistuttava kÀÀpiö.
Cuomi's rating:
Four Rooms (1995)
Episodielokuvien pahaan tapaan harmillisen epÀtasainen, mutta ilahduttavan absurdi kokonaisuus. PienenÀ kuriositeettina antoi myös mukavaa osviittaa itselleni alkujaan tuntemattomasta Hitchcock-episodista joka on sitten ihan pakkokatsottavaa.
Cuomi's rating:
Hyvinkin odotetusti Fassbinderin teos kehittyy ihan varoittamatta kÀsittÀmÀttömyydestÀ ja irrallisen oloisten kohtausten sumastaan miellyttÀvÀn katkeransuloiseksi nÀytelmÀksi keski-ikÀisten ja ahdistuneiden ihmisraunioiden perseilystÀ aikansa poliittisten tuulien sumassa. Fassbinderia hauskimmillaan jos nÀin voi edes sanoa.
Cuomi's rating:
Observe and Report (2009)
En kyllÀ oikeasti tiedÀ mitÀ tÀstÀ ajattelisi. KyÀhÀn tÀmÀ ihan liikaa painottuu Rogenin melko itseriittoiselle vitun hokemiselle ja lÀhes Sandlermaisiin mittoihin yltÀviin random-vÀkivallan purkauksiin asti mutta toisaalta kokonaisuus on yksinkertaisesti niin jÀrjetön sekamelska ettÀ se herÀttÀÀ melkeinpÀ perverssiÀ kiinnostusta. Ja joku Ray Liotta vielÀ tÀssÀ, ei helvetti.
Cuomi's rating:
Midnight Express (1978)
Etenkin alkupuolella vahva mutta menettÀÀ loppua kohti mentÀessÀ hieman intensiteettiÀÀn. John Hurtin rÀjÀhtÀneestÀ britistÀ ja Moroderin eeppisista synista vielÀ plussaa.
Cuomi's rating:
Aika mitÀÀnsanomaton. Spoilaa myös ikÀvÀsti erÀÀn hienon elokuvan lopetuksen.
Cuomi's rating:
TyylikÀs pieni elokuva joka oli tosin lÀhes pakko katsoa teksitysten kanssa, Akin konekivÀÀridialogin ulosanti kun ei ole sitÀ kaikkein selkeintÀ laatua.
Cuomi's rating:
In Bruges (2008)
YllÀttÀvÀn syvÀllinen ja erittÀin synkÀllÀ tavalla kaunis elokuva jonka lukuisat absurdiutta lÀhentelevÀt tapahtumat sekoittavat toimivasti ennestÀÀn hyvinkin vakavaa stooria.
Cuomi's rating:
Ensikosketus Fassbinderiin tarjosi suunnilleen sitÀ mitÀ odotinkin. Reilu kahden tunnin koppimaratoni jonka aikana puidaan lÀpi varakkaan mutta sisÀltÀ hajonneen ihmisen sielunelÀmÀÀ, riippuvaisuutta ja katkeruutta lÀheisiÀÀn kohtaan. SisÀltÀÀ etenkin loppupuolella ihan kiitettÀvÀn intensiivistÀ tavaraa mutta alkupuolen paasausten aikana kerkesin melkeinpÀ junan lattalle putoamaan. Hivenen epÀtasainen mutta loppupeleissÀ mieleenpainuva teos. Ei ihan darramatskua.
Cuomi's rating:
Gran Torino (2008)
Oikein sympaattinen pappafiilistely ja sinÀllÀÀn tuntuisi jopa oikealta jos tÀmÀ jÀisi kuin jÀisikin Eastwoodin viimeiseksi nÀyttÀytymiseksi valkokankaalla.
Verkkaiseen tahtiin etenevÀ ja pieniÀ suuria asioita korostava ote on kurtulla hyvin hanskassa.
Verkkaiseen tahtiin etenevÀ ja pieniÀ suuria asioita korostava ote on kurtulla hyvin hanskassa.
Cuomi's rating:
Killing Zoe (1994)
Alkaa mukavan kieroutuneesti mutta jumahtaa loppupuolella surullisen tutunoloiseen heist-perseilyyn eikÀ pÀÀse enÀÀ yllÀttÀmÀÀn oikein millÀÀn osa-alueella.
Itse teoksen nimi suhteessa elokuvan sisÀltöön on myös hyvin hÀmmentÀvÀ.
Itse teoksen nimi suhteessa elokuvan sisÀltöön on myös hyvin hÀmmentÀvÀ.
Cuomi's rating:
Across 110th Street (1973)
Perkeleen tyly ja rujosti kuvattu. Ei anna armoa oikein missÀÀn vaiheessa ja niin kuuluukin.
Cuomi's rating:
Load more items (141 more in this list)
Simply the films I've seen this year, counting out the re-watches.
Comments in finnish only for now.
Comments in finnish only for now.
Added to
Related lists
20 From 70. My Favorite Films From The Year 1970
20 item list by The Mighty Celestial
13 votes 2 comments
20 item list by The Mighty Celestial
13 votes 2 comments
35 From 00: My Favorite Films From The Year 2000
35 item list by The Mighty Celestial
6 votes 1 comment
35 item list by The Mighty Celestial
6 votes 1 comment
View more top voted lists