90-luvun elokuvat
Sort by:
Showing 1-50 of 56
Decade:
Rating:
List Type:
Toistaiseksi paras nÀkemÀni elokuva.
Mafia elokuvat ovat jo aiheeltaan kiinnostavia ja pienen nostalgia plussankin tÀmÀ minulta saa. Goodfellas on myös loistavasti ohjattu ja nÀytelty elokuva. Liotta, Pesci, Lorraine Bracco ja Paul Sorvino tekevÀt kaikki uransa parhaat suoritukset. EikÀ De Nirokaan huono ole.
Mafia elokuvat ovat jo aiheeltaan kiinnostavia ja pienen nostalgia plussankin tÀmÀ minulta saa. Goodfellas on myös loistavasti ohjattu ja nÀytelty elokuva. Liotta, Pesci, Lorraine Bracco ja Paul Sorvino tekevÀt kaikki uransa parhaat suoritukset. EikÀ De Nirokaan huono ole.
Sulo's rating:
Braveheart (1995)
Warning. Saattaa aiheuttaa naaman maalaamista siniseksi, pukeutumista hameeseen ja satunnaisia Freedom huutoja.
Sulo's rating:
Aah. Se Terminator elokuva jossa Arnold on hyvis. Linda Hamilton tyly ja T-1000 todella paha.
Sulo's rating:
Dances with Wolves (1990)
Hieno elokuva, joka nÀyttÀÀ intiaanit myös normaaleina ihmisinÀ. Ei vain verenhimoisina juoppoina, kuten tapana on usein ollut.
Sulo's rating:
Saving Private Ryan (1998)
Toinen Maailmansota on varsin kiinnostava kÀrhÀmÀ kaikkine tapahtumineen ja Pelastakaa Sotamies Ryan on varsin hienon nÀköinen (varsinkin se maihinnousu) ja viihdyttÀvÀ elokuva.
Tom Hanks on siedettÀvÀ ja sivuosiinkin on löytynyt hyviÀ jannuja esim. Barry Pepper, Giovanni Ribisi ja Tom Sizemore. Huom. Vin Diesel ei niihin hyviin kuulu.
Tom Hanks on siedettÀvÀ ja sivuosiinkin on löytynyt hyviÀ jannuja esim. Barry Pepper, Giovanni Ribisi ja Tom Sizemore. Huom. Vin Diesel ei niihin hyviin kuulu.
Sulo's rating:
Seven (1995)
Todella hyvÀ elokuva, jonka hyvyys ei silloin -95 heti allekirjoittaneelle paljastunut. Varsinkin se loppu oli liian "tavallisesta poikkeava". Nyt 14 vuotta myöhemmin sitÀkin osaa jo arvostaa. :)
Sulo's rating:
Reservoir Dogs (1992)
Yksinkertaisuus on kaunista. Malliesimerkki miten lÀhes koko elokuva voidaan kuvata yhdessÀ tilassa, vielÀpÀ tyylikkÀÀsti, viihdyttÀvÀsti ja verisesti.
Paras Tarantinon elokuva.
Paras Tarantinon elokuva.
Sulo's rating:
Cube (1998)
Halvalla tehty, mutta se ei nÀy laadussa millÀÀnlailla. Elokuvan tekijÀt ovat kÀyttÀneet aivojaan, kun ylimÀÀrÀistÀ rahaa ei ole ollut kÀytössÀ.
Juoni on simppelin yksinkertainen, mutta kiinnostava. RyhmÀ ihmisiÀ yrittÀÀ pÀÀstÀ pois erÀÀnlaisesta kuution muotoisten huoneiden muodostamasta kuution muotoisesta "labyrintistÀ" jonka huoneissa on ansoja. Elokuvan ainoa heikkous on se tumma nÀyttelijÀ, joka ylinÀyttelee todella pahasti.
Juoni on simppelin yksinkertainen, mutta kiinnostava. RyhmÀ ihmisiÀ yrittÀÀ pÀÀstÀ pois erÀÀnlaisesta kuution muotoisten huoneiden muodostamasta kuution muotoisesta "labyrintistÀ" jonka huoneissa on ansoja. Elokuvan ainoa heikkous on se tumma nÀyttelijÀ, joka ylinÀyttelee todella pahasti.
Sulo's rating:
SisÀltÀÀ mm. John Goodmanin uran parhaan roolisuorituksen ja Jeff Bridges sopii Dude:n rooliin kuin nyrkki korvaan, eiku silmÀÀn.
Sulo's rating:
TÀmÀ elokuva sai minut liittymÀÀn uusnatsien mahtavaan porukkaan ja tekemÀÀn Tobias Beecherit eli tatuoimaan hakaristin pakaraan.
Sulo's rating:
Minulle Batmanit ovat aina olleet elokuvia, joissa itse Batman jÀÀ taustalle, pahisten varastaessa koko shown. DeVito PingviininÀ ja Pfeiffer Kissanaisena on sellainen kaksikko, ettÀ edelle ei yllÀ edes Ledgerin Jokeri.
Returns on tunnelmaltaan ja muutenkin kokonaisuudeltaan paras Batman elokuva toistaiseksi.
Returns on tunnelmaltaan ja muutenkin kokonaisuudeltaan paras Batman elokuva toistaiseksi.
Sulo's rating:
TÀstÀ puhuttaessa mainitaan aina tyylikkÀÀn vauhdikkaat takaa-ajo kohtaukset, mutta on tÀssÀ paljon muutakin. mm. kaikki nÀyttelijÀt ovat laadukkaita ja rooleihinsa sopivia. Juoni on kiinnostava ja jÀnnityskin sÀilyy loppuun asti.
Sulo's rating:
TÀmÀ pitÀisi katsoa uudestaan, mutta sen pitÀisi olla se pitempi versio.
Sulo's rating:
Vaikka Fincher ei saanutkaan tehdÀ sellaista Alien elokuvaa kuin olisi halunnut, niin silti tÀmÀ on ihan viihdyttÀvÀ elokuva ja henk. koht. suosikkini noista Alien elokuvista.
Sulo's rating:
Under Siege (1992)
Stevenin paras elokuva. Ainoa miinus siitÀ ettÀ ex-navy sealin, nykyisen kokin, Casey Rybackin kokkailua nÀytetÀÀn liian vÀhÀn.
Sulo's rating:
Universal Soldier (1992)
SydÀmmeni vuotaa verta, kun jouduin karsimaan listaltani muut Dammet pois. Olihan ysÀri sysÀri kuitenkin Dammen kulta aikaa, joten listalle olisi voinut laittaa useammankin herra Dammen tuotoksen.
esim. Timecop sisÀltÀÀ aikamatkustus kikkailua, Knock Off viihdyttÀvÀÀ ÀksöniÀ, Sudden Death puolestaan nÀyttÀÀ miten Damme torjuu Stanley Cup loppuottelussa! The Quest ja Lionheart sisÀltÀvÀt hauskoja matseja.
Kaikkien nÀiden mahtavien elokuvien joukosta jouduin valitsemaan siis Universal Soldierin, koska onhan siinÀ sentÀÀn Dolph Lundgrenkin mukana. Elokuvan kantava idea on varsin yksinkertainen, mutta silti se on kiinnostava, tai ehkÀ juuri siksi. Myös Dolphin kaulakoru on ikimuistettava.
esim. Timecop sisÀltÀÀ aikamatkustus kikkailua, Knock Off viihdyttÀvÀÀ ÀksöniÀ, Sudden Death puolestaan nÀyttÀÀ miten Damme torjuu Stanley Cup loppuottelussa! The Quest ja Lionheart sisÀltÀvÀt hauskoja matseja.
Kaikkien nÀiden mahtavien elokuvien joukosta jouduin valitsemaan siis Universal Soldierin, koska onhan siinÀ sentÀÀn Dolph Lundgrenkin mukana. Elokuvan kantava idea on varsin yksinkertainen, mutta silti se on kiinnostava, tai ehkÀ juuri siksi. Myös Dolphin kaulakoru on ikimuistettava.
Sulo's rating:
Musta mies ja valkoinen mies pelaavat katukorista rahasta.
Wesley on vielÀ iskussa ja Woodykin pistÀÀ parastaan. Ainoa miinus Rosie PerezistÀ, joka on uskomattoman ÀrsyttÀvÀ.
90-luku on myös Wesleyn Snipesin kulta-aikaa ja mieli tekisikin lisÀtÀ listalle muutama muukin hÀnen elokuvansa. esim. Matkustaja 57, Demolition Man ja The Fan
Wesley on vielÀ iskussa ja Woodykin pistÀÀ parastaan. Ainoa miinus Rosie PerezistÀ, joka on uskomattoman ÀrsyttÀvÀ.
90-luku on myös Wesleyn Snipesin kulta-aikaa ja mieli tekisikin lisÀtÀ listalle muutama muukin hÀnen elokuvansa. esim. Matkustaja 57, Demolition Man ja The Fan
Sulo's rating:
HĂ€jyt (1999)
PitÀÀ listalla olla yksi suomalainenkin elokuva ja HÀjyt on varsin viihdyttÀvÀ sellainen.
Sulo's rating:
Load more items (6 more in this list)